27 Aralık 2008 Cumartesi

KUSURSUZ OLMAK-CAN DÜNDAR

KUSURSUZ OLMAK

Çin'de bir adam, her gün boynuna dayadığı kalın sopanın iki
ucuna astığı
testilerle dereden su taşırmış evine.. Bu testilerden
birinin yan kısmında çatlak varmış... Diğeri ise hiç kusursuz ve
çatlaksızmış; ve her seferinde bu kusursuz testi adamın
doldurduğu suyun
tümünü taşır, ulaştırırmış eve..Ama her zaman boynunda
taşıdığı testilerden
çatlak olanı eve yarım; diğeri dolu olarak varırmış iki sene
her gün bu
şekilde geçmiş. Adam her iki testiyi suyla doldururmuş ama evine
vardığında
sadece 1,5 testi su kalırmış...Tabi ki kusursuz, çatlaksız testi
vazifesini
mükemmel yaptığı için çok gururlanıyormuş. Fakat zavallı
çatlak olan kusurlu testi, çok utanıyormuş. Doldurulan suyun sadece
yarısını eve
ulaştırabildiği için de çok üzülüyormuş. İki yılın sonunda
bir gün,
görevini yapamadığını düşünen çatlak testi,ırmak kenarında
adama şöyle
demiş:

'Kendimden utanıyorum. Şu yanımdaki çatlak nedeniyle, sular eve
gidene kadar
akıp gidiyor..' Adam gülümseyerek dönmüş testiye;
'Göremedin mi? Yolun
senin tarafında olan kısmı çiçeklerle dolu..
Fakat kusursuz testinin tarafında hiç yok.Çünkü ben başından
beri senin
kusurunu, çatlaklığını biliyordum..Senin tarafına çiçek
tohumları ektim.. Ve
hergün o yolda ben su taşırken,sen onları suladın.. 2 senedir o
güzel
çiçekleri toplayıp,masamı süslüyorum.. Sen kusursuz olsaydın, o
çatlağın
olmasaydı evime böyle güzellik ve zarafet veremeyecektim' diye
cevap vermiş.

Aslında hepimiz birer çatlak testiyiz Her birimizin kendine has
kusurları
vardır. Fakat sahip olduğumuz bu kus! urlar ve çatlaklardır
hayatlarımızı
ilginç yapan,mükafatlandıran, renklendiren..

Etrafımızdaki her kişiyi,oldukları gibi kabullenin.. Onlardadaki
kusurları
değil, içlerindeki güzellikleri görün...

Can Dündar

Hiç yorum yok: